close up 2 : bedroom deco by me




1. inilah rupa bilik pengantin aku masa kawin hrtu. simple sangat2 but i do like it much more.....
2. kat tepi sebelah kiri kamu sepatutnya ada kerusi set betawi yang aku beli. harga asal RM 500 tapi sebab abah sedara dengan perabot cindo jati kat machang, aku dapat dengan harga RM 350 je. murah2..syukur...aku beli 2 hari sebelum majlis akad nikah. tapi aku punya camera man tarik kedepan kerusi tu ..sebab tu korang tak nampak.....
3. carpet coklat pokaldot tu aku beli rm 60 sahaja. comel...kat tempat pelamin pun aku beli carpet tu juga.
4. lampu bilik tidur aku kirim kat adik aku beli kat tesko rm 50 je kot.
5. kain coklat panjang yang atas katil tu ( aku xtau org panggil ape) aku beli kat kedai 2 hinggit tp harganya RM 8
6. kat tepi bilik air tu aku deco dengan bunga lilly segar ..bau dia sangat wangi..seminggu pun xlayu lagi.... pasu kaca tu aku beli kat kedai 2 hinggi dengan harga RM 8 jugak.

7. yang lain tu, bunga atas katil n bunga tangan semuanya guna fresh flower yang aku deco sendiri. sangat puas hati.
8. sila abaikan muka aku ye...xde satu pun gambar bilik tidur..jenuh aku mencari...
9.mudah-mudahan dapt menjadi panduan kepada bride 2 b yang lain. nak tau life aku lepas kawin sila click kat main blog aku eh. kat cni hanya cerita kahwin2 je. hehehhee


update:
*** cadar cream tu aku beli dalam catalog, agak mahal juga RM 500 tapi aku beli sebelum tunang lagi. xde la malam tu aku dan denver terpaka tukar cadar lagi. hahhahaa

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

5 kongsi idea:

Syidah said...

cantik...xsabar nak tggu next n3!
macamana life lepas jadi bini orang?

nikuze said...

erm..life lepas jadi bini orang....
hahhahaa
letih skit kot...nak kena rushing balik rumah, masak, kemas rumah, basuh kain....huk5

Zana Adieyza said...

kreatif!! if tgn zana kreatif mcm u kan best..

xpandai nak deco bilik pengantin.. hehehe

Melin Fork said...

hi dear!
this my first time to be here.feel free to drop by n share some info bout wedding prep eh!! im B2B!!
kumakikaeamelyn@blogspot.com
im following u btw~
keep in touch! xoxo
p/s : congrats on ur wedding!!!!! santekk ur room deco.nicely simple!!! thanks for sharing dear!! =)

nikuze said...

adieyza : thanks for the compliment dear. erm....bila budget terhad..u kena kreatif dear.... hehehhe

amelyn : b2b eh? welcome 2da group.

Post a Comment