close up 3 : baju akad nikah + veils + kasut

rupa dress dari depan..santeknya...

dress dr belakang...perasan tak.. ada ekor skit... tu je kain yang lebih..hahhahaa


kasut kahwin aku : brand pera..terjumpa kat one utama

ada beading kat tepi.... kasut ala kilat2 skit...

close up beading kat kasut tu


ini tudung ariani yang aku beli.. ada beading skit kat atas kepala..boleh juga dipakai dengan bonet yang berwarna warni yang jadi trend sekarang....



1. erm... presenting my baju nikah.... kain aku beli kat jakel , aku pernah bercerita dalam entry lepas . aku suka dress so..itulah rupa baju nikah aku... price..aku rasa dah mention dalam entry lepas juga.
2. baju aku simple je... aku sukakan kaedah tampal..so kain lace yang cantik itu aku tampal saja..... jadilah dress aku. hahhahaa sebenarnya aku nak buat ekor yang meleret2 kat belakang..tapi tak cukup kain da..... n aku malas nak pergi tambah kain lagi..... so ekor kain kat belakang sikit je lar..... hohohoho
3. aku hunting cari kasut kahwin kan? inilah rupanya kasut aku tu..brand  pera kat one utama. bantai saja..janji chantek dimata aku. harga pun murah saja. RM 59.90 saja.
4. veil pun sama jugak..tampal saja lace yang ada tu. cantik kan?
5. ops lupa tudung eh? ha..yang ni aku beli kat ariani..kebetulan maa nak kahwin haritu ada ale. tudung tu patutnya rm 190+ kot..tapi ada diskaun aku dapat dengan harga RM 35.90 saja. tudung first yang beli kat ariani aku tak pakai..sebab simple sangat..yang ni ada beading skit.... meriah....

6.ada soalan? sila tinggalkan komen dibawah ye......

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

5 kongsi idea:

Melin Fork said...

dear! nak tanya.
patch lace tu DIY or gi tempah???
mmg berbaloi beli tudung time sale.i tak saba da ni nak hunting for shoooes n tudung! =)

kay kamal said...

omai i so love ur shoes!! da la it was bought at a steal!

nikuze said...

amelyn : dear i tempah baju kahwin tu tp design i yang buat sendiri... i yang minta dia tampal lace tu... kalau buat lining nampak tebal skit sebab i pakai kain satin....

kay : dear... thanks

Melin Fork said...

satin with patch lace compare to kain lace, which one more expensive n selesa??
coz i mmg minat satin for my nikah nanti.tp kalau dah gi hantar tempah lagi mahal dari kain lace, rasa tak berbaloi plak..dear, help!!!

nikuze said...

dear i tak faham sangat soalan u....

kalau u buat lining ( 2 lapisan baju ) harganya akan lebih mahal dan untuk design lining i cadangkan u pakai kain jenis chiffon which is lebih lembut.

satin kalau nak tampal lace sangat sesuai sebab satin berkilat.. naik seri..u cari satin yang kualiti paling ok sebab satin pun bnayak jenis kan? cari yang amahl sikit sebab kain dia lebih lembut. kalau buat dress macam aze better lining kat dari pinggang ke bawah.... hehehe nanti nampak u punya underware....

Post a Comment