fresh flowers







salam all...
kali ni aku ingin berkongsi dengan kamu semua mengenai bunga segar sebagai hiasan hantaran, jambangan bunga tangan dan juga sebagai
hiasan pelamin dan bilik pengantin anda.

masa tunang dulu aku hanya menggunakan bunga segar untuk sirih junjung sahaja dan perlatan yang lain, sama ada hiasana hantaran dan juga hiasan mini pelamin aku gunakan artificial flowers atau bahasa senangnya bunga plastik. hehehe :)

bila aku kaji semula, kos untuk membeli artificial flowers sangat tinggi atau sama saja dengan kos membeli fresh flower. tak percaya ke? saya dah temui kedai boring fresh flower yang sangat murah dan berkualiti. untuk makluman semua, boleh dikatakan hampir seluruh hotel dan kedai bunga di sekitar kl dibekalkan oleh mereka.

aku dah survey harga untuk

rose import : RM 23- RM 27 ( 2o kuntum) (harga berubah mengikut market semasa Ok)
rose tempatan gred A : RM 13 - RM 16 (25 kuntum)

banyak lagi la jenis bunga -bunga lain. peralatan untuk gubahan juga sudah ada di sini. jimat masa anda.

sape yang teringin nak menjenguk kedai ini, alamat seperti dibawah :

Weng Hoa Flower Boutique Sdn Bhd
1 Lorong Hang Lekir, Off Jalan Hnag Lekir, (Jln Cecil)
50 000, Kuala Lumpur

www.wenghoa.com
03-2032 5288

n for those bride 2bs yang jauh, contohnya tinggal kat puchong ka, shah alam ka, tapi nak beli bunga ni, nikuze boleh tolong belikan but bgtau at least 3 days in advance ok.



saja2 nak tologn kawan2.

jangan lupa pergi survey ye

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

4 kongsi idea:

rose said...

wah..teruja tengok fresh flower 2..
tapi sayang..jauh jugak nak pegi beli nnt..
huk3..sedey nyer..
ape2 pun thanks 4 da info.. =)

nikuze said...

hi rose,
awak minta dengan fresh flower ke?
rumah awak kat pahang kan?
baik awak pergi beli kat cameron, serius lagi murah..saya pernah beli kat sana...

baby bambam collection said...

bole sy tau kedai nye kt area mane ek?
dekt ngn ape ek?
tq.

nikuze said...

kedai dia kat petaling street je. awak jalan2 kat area ctu nanti akan jumpa beberapa kedai borong bunga.

Post a Comment